De politiek heeft gekozen voor nog meer auto´s in de Marktstraat van Made, alleen GroenLinks is altijd tegen geweest en heeft zich sterk gemaakt voor fietsers en voetgangers.
Nu men gekozen heeft voor invoering van een parkeerschijfzone (blauwe zone) in de Marktstraat in Made zal het autoverkeer alleen maar toenemen in het centrum. Immers de kans dat men geen parkeerplaats kan vinden in de Marktstraat wordt nu kleiner en kan men van de bakker naar de Blokker gewoon weer in de auto stappen.
Vervolgens zal er nog minder geparkeerd gaan worden op het Valkenbergplein, terwijl deze parkeerplaats toch juist is aangelegd voor het winkelend publiek in de Marktstraat.
De gevolgen zullen dan ook zijn meer auto´s, minder veiligheid voor de fietsers en voetgangers en extra CO2 uitstoot en dat voor een gemeente die het Blauw en Groen zogenaamd zo hoog in het vaandel heeft staan.
Het instellen van de parkeerschijfzone brengt ook weer extra kosten met zich mee want er zal gehandhaafd moeten worden want anders heeft de invoering weinig effect.
GroenLinks was als enige partij tegen dit voorstel en is het nog steeds niet eens met de invoering van de blauwe zone.
Dan het bouwplan op en rondom het Burgemeester Smitsplein. In dit plan wordt voorgesteld om drie “woontorens” te bouwen met een totaal van ca. 53 woningen. Dit betekend een parkeerdruk van gemiddeld 75 auto’s maar in het nieuwe plan is juist de parkeergarage wegbezuinigd.
De parkeerlast zal daarom flink toenemen en het schrikbeeld wat GroenLinks voor ogen heeft is dat de openbare ruimte rondom de drie “woontorens” enkel uit parkeerplaatsen zal bestaan.
Voor GroenLinks is het duidelijk, Drimmelen kiest voor de auto´s en niet voor fietsers en voetgangers.
De enige voetganger die men straks nog tegen komt, is een voetganger die net zijn auto heeft geparkeerd.
Wilt u reageren mail dan naar drimmelen.groenlinks@kpnmail.nl
Namens de fractie van GroenLinks Drimmelen,
Ad van Gils
www.drimmelen.groenlinks.nl